کانون فرهنگی هنری مسجد جامع روستای سنان - شهرستان فسا ـ فارس

این سایت متعلق به کانون فرهنگی مسجد جامع روستای سنان می باشد جهت بازخورد فعالیت های انجام شده در فضای مجازی واطلاع رسانی دوستان و همشهریانی که در روستا نیستند .

کانون فرهنگی هنری مسجد جامع روستای سنان - شهرستان فسا ـ فارس

این سایت متعلق به کانون فرهنگی مسجد جامع روستای سنان می باشد جهت بازخورد فعالیت های انجام شده در فضای مجازی واطلاع رسانی دوستان و همشهریانی که در روستا نیستند .

با عرض سلام و خوش آمد گویی به وبلاگ کانون فرهنگی هنری مسجد جامع روستای سنان - شهرستان فسا ـ استان فارس
از اینکه به وبلاگ ما تشریف آوردید خوشحالیم.
لطفا با نظرات و پشنهادات خود ما را در ادامه راه کمک بفرمائید.
جهت ارتباط با مدیریت وبلاگ با شماره تلفن : 09179314831 آقای غلامرضا رعیت پیشه
و جهت عضویت در کانال تلگرام به آدرس زیر
کانون فرهنگی هنری مسجد جامع روستای سنان . شهرستان فسا
masjedjamehsenan@

https://telegram.me/masjedjamehsenan
مراجعه نمایید .

پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹ ب.ظ

۴

گفتگو با خانواده شهید مدافع حرم محمد امین زارع

چهارشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹ ب.ظ

کانون فرهنگی هنری مسجد جامع روستای سنان فسا

بسم رب الشهدا و الصدیقین


🔷 سلام عرض میکنم خدمت خواهر بزرگوار

 شهید مدافع حرم محمد امین زارع

از طرف خودم و همه دوستان بابت وقتی که در اخیار ما گذاشتین تشکر میکنم 

ان شاءالله بتوانیم  کمی به سیره و آرمان شهدا نزدیک بشیم


❤🌷

🔶 سلام 

خوشحالم که وقتتون رو در اختیار بنده گذاشتین🙏

🔷 اول از همه خودتون را برای دوستان معرفی کنین

❤🌷

🔶 بنام خدا

   بنده خواهر شـهیدمدافـع حرم جـانباز شیمیایی محمـدامین زارع،شـشمین شـهید مدافع حرم شهرسـتان فسـا از اسـتان فارس هستم؛ 🌹

🔷 لطفا بیوگرافی از زندگی شهیدبزرگوار  بفرمایید

❤🌷

🔶‏‎زندگینامه مدافع حرم ناوبان سوم تکاور پاسدار محمد امین زارع

‏‎محمد امین زارع فرزند ایثارگر و جانباز دوران دفاع مقدس "اله داد زارع " در اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۴ در روستای سنان از توابع شهرستان فسا در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود و پس از گذراندن دوران کودکی ، تحصیلات خود را در فسا و شیراز به پایان رسانید 

‏‎در تاریخ ۷۶/۷/۲۸ در رسته تفنگداران دریایی وارد نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدند . این شهید بزرگوار باگذراندن دوره های مختلف آموزشی ، رزمی و کسب افتخارات و مقام در رشته های غواصی، سقوط آزادی، پاراگلایدر، پاراموتور و تک تیر انداز و کسب مدرک مربیگری با تکمیل تحصیلات  دانشگاهی در رشته تربیت بدنی ، با عشق و ارادت دفاع از حریم ولایت و اسلام ناب محمدی (ص) در عرصه های مختلف نبرد و جهاد همراه و همدوش با سرداران رشید اسلام و سربازان دلاور نیروی دریایی ساه پاسداران در دفاع و حراست از مرزهای آبی نیلگون خلیج همیشه فارس بارها تا دل ناوهای جنگی  استکبار جهانی پیش رفت و برای همیشه  دلاور مردیها و رشادتهایی برجای گذاشت

🔷آیا برادر محترم ازدواج کردن؟

❤🌷

🔶 بهمن ماه سال  ۹۴  عقد کردن....

🔷 آیا فرزندی دارن؟

❤🌷

🔶خیر ایشان فرزندی نداشـتن....

🔷ایشون چندمین فرزند خانواده بودن و رابطه شون با خواهران و بردارشون چطور بود؟

❤🌷

🔶ایشون دومین فرزند خانواده و اولـین فرزند پسر بودن، رابطـه ای بسـیارخوب و صمیمی داشـتن با بنده و برادرهایم،خیلی احساسی بودن و در کل همیـشه ما رو از نصایح خودشون بهره مند میساختن در هر زمینه ای.

🔷از روحیات اخلاقی شهید بفرمایید؟

❤🌷

🔶فردی بسیـــار دلسوز

بینهایت از غیبت کردن متنفر بودن و بقول همکاران و دوستانشون در موقع صحبتها توی جمع همکاران و دوستان هر جایی صحبت غیبت میشد سریع حرف رو عوض میکردن،دارای حب و حیا  بطوری کـه در مراسم هایی که شئونات اسـلامی رعایت نمی شد شرکت نمیکردن رفتارشون در کل جوری بود که تأثیر مثبت می گذاشت رو اطرافیان ،خیلی به من تأکید اکید میکردن  بچه هامو  تو مراسمهای مذهبی شرکت بدم اعم از مولودیها و عزاداریها و ...  کلا در مورد زندگی ائمه خیلی باهامون صحبت میکردن از جمله حضرت زهـرا (س) و سعی میکردن غیر مستقیم یا مستقیم منظورشونو برسونن.....

🔷لطفا برامون بگین چی شد که ایشون به جمع مدافعین حرم پیوست؟

❤🌷

🔶همونطور کـه ایشان در وصیت نامه خود فرموده بودند:

من هم بعنوان یک فرد مسلمان و بعنوان یک شیعه باید به وظیفه انسانی و شرعی خود عمل کنم.

و دیــن خود را به کشورم و اسلام  ادا کنم ،همیشه با خود میگفتم که ای کـاش من هم در  هشت سال دفاع مقدس شرکت می کردم و  همیشه افسوس می خوردم و زمانی که متوجه جبهه اسـلام در لبنان،سوریه ،فلسطین و عراق و... شدم از خداوند خواستم تا من هم در این جبهه حضور پیدا کنم   در کنار دیگر برادران حزب اله و همیشه در ذهنم آرزوی شهادت را می پروراندم...🌹

🔷نظرتون در مورد اعزام ایشون به‌سوریه چی بود؟آیا مخالفت نکردین؟

❤🌷

🔶خب نظر ما با ایشان نسبت به رفتن به سوریه به اینصورت بوده که اینقدر ایشان اعتقادش و هدفش  بالا بود که فکر میکرد شاید ما مخالفت کنیم سعی کردن بدون اطلاع به این مأموریت برود، بطوریکه بعد از ۲۰ روز ما مطلع شدیم ......

این هم از طریق دوستانش ، سعی میکردن که ما نگران دوری یا هر اتفاق دیگری نباشیم.

🔷بزرگوار میدونم سخته براتون اما لطفا از روزهای آخری که درکنار شمابودند برامون بگید.

❤🌷

🔶روزهای آخر ایشان بدلیل آلودگی در سوریه با گازهای شیمیایی و سمی دچار بیماری ریوی شده و در بیمارستان بستری بودن و روزهــای بسیـار بسیــار سختی رو پشت سرگذاشتن . شب آخر خود بنده توفیق اینو داشتم که پیششون باشم دعا میکردیم با هم ، متوسل به ائمه شدیم، قرآن که میخوندم لذت میبردن و کلا لحظاتی بود اونشب که قابل بیان نیست برام و لحظه آخر فردای همون شب یه جمله ای تاکیدی به من گفتن   یعنی آخرین جمله ایشان:

اسممو صدا زدن گفتن :چادرت بپوش و حدودا دو ساعتی بعد به شهادت رسیدن.......😔😔😔😔😔

🔷از اولین لحظه ای که خبر شهادت ایشون به دستون رسید برامون بگین چطوری خبردار شدین؟

❤🌷

🔶حس بسیار بسیار عجیــبی هست چون از یک طرف، برادر عزیزتر از جانم رو از دست دادم و از طـرفی خوشحال بودم کـه در راه اهل بیت عصمت طهارت و بی بی زینب (س) جونشونو دادن و به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود رسید..

🔷شما تو بیمارستان بودین وقتی شهید شدن؟

❤🌷

🔶بله ما در کنارشون بودیم  در حالی که سر برادرم روی دست مادرم بود،به شهادت رسیدند و به دیار حق شتافتند😔

🔷خدا صبرتون بده ان شاءالله ،

بعد از شهادت شده ایشون رو در خواب ببینید؟

❤🌷

ممنونم🙏

خب بله البته چند شب بعد از شهادت که احساس دلتنگی داشتم دوست داشتم خوابشونو ببینم پیش خودم گفتم یه وضو بگیرم و بخوابم شاید محمدامین اومد بخوابم نزدیکیای سحر بود بالاخره خواب داداش امین رو دیدم حرفی نزد فقط داشت نگاهم میکرد خیلی خوشحال بود  و انگاری زیباتر شده بود..خیـــلی

 نمیتونم توصیف کنم. از خواب پریدم که ببینمش واقعی ،دیدم نیست ولی دلم آروم شد.

🔷میزان انس شهید بزرگوار با روضه اهل بیت چطور بود؟به کدوم یک ازاهل بیت بیشتر ارادت داشتن؟

❤🌷

🔶کلا در مراسمهای مذهبی شرکت میکردن به اهل بیت ارادت داشتن انس بسیار عجیبی به حضرت زهرا (س) داشتن و البته امام رضا(ع) و همیشه قبل از هر مأموریت به پابوس آقا میرفتن. پای صحبت و بازمیکردن  و خیـلی از حضرت زهرا (س) برای من و بچه هام میگفتن....

🌹🌹🌹🌹

🔷در حال حاضر در نبود ایشون شما و‌پدر ومادر چطور با فراقشون کنار میاین؟

❤🌷

🔶با رفتن به گلزار شهدا و سر مزار ایشان تسکین پیدا میکنیم من خودم کلا احساسش  میکنم  که کنارم هست باهاش حرف میزنم قرآن میخونم و

خب هر موقع که دلشکسته و ناراحت میشیم بیاد مصیبتهای بی بی زینب(س) می افتیم که در صحرای کربلا  چه ها کشیدند که چند تا از،بهترین مخلوقات خداوند رو از دست دادند... 

🔷رفتار اطرافیان بعد از شهادت ایشون با شما چطور بود؟

شده برای رفتن ایشون سرزنش بشین؟

❤🌷

🔶با شهادت ایشان و با تأثیر بسیاری که روی اطرافیان گذاشته شد ما با برخورد اطــرافیان شخصیت شهید رو بیشتر و بهتر شناختیم .🌸

🔷به نظر خودتون رفتن به سوریه لازمه؟

❤🌷

🔶ببینید همونطور که رهبر عزیز ما آیت الله خامنه ای فرموده بودند اگر مدافعان حرم در سوریه و عراق مبارزه نمیکردن باید در کرمانشاه و همدان با آنها مبارزه می کردیم که این یعنی

اینکار واجب و لازم است.

🔷به عنوان خواهر شهید از مردم بخصوص خواهران چه انتظاری دارید ؟ ضمن اینکه اکثر شهدا بر حجاب تاکید داشتن .

❤🌷

🔶خب شهدا خونشون ریخته شد بخاطر امنیت و آرامش و حجاب امثال ما حالا اگر دختران و زنان سرزمین من حجاب خود را رعایت نکنند در واقع خون شهدا رو پایمال کردن و در اون دنیا باید جوابگو باشن و مدیونند

من از خواهران خودم میخواهم که حجاب خود را بخاطر خون جوانهای رعنایمان رعایت کنند

🔷ممنونم از وقتی که برای ما گذاشتین .

در پایان اگه حرف و سخنی دارید بفرمائید 

❤🌷

وظیه بود خوشحال شدم

کانون فرهنگی هنری مسجد جامع روستای سنان فسا

 ☘🌸☘🌺🌿🌼

در ادامه جهت تعدادی از تصاویر به ادامه مطلب بروید 


نظرات  (۴)

روح شهیدبزرگوارشاددریک کلمه ماهمگی شرمنده این شهداهستیم
خداوند ان شا الله در بهشت با اباعبدالله محشورش کنه...
فقط ایشون متولد شصتو چهار و ورودی هفتادو شش هستن؟؟
پاسخ:
سلام ـ بله 
۱۴ بهمن ۹۶ ، ۰۱:۵۴ شهیدان زنده اند
درودبراین شهیدبزرگوار
روحش شاد راحش ادامه دا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی